Skip to content →

okres przygotowawczy rozpoczęty

Lada dzień kończą się wakacje i sezon urlopowy. Ja w tym roku nie miałem okazji na jakiś dłuższy niż weekendowy wyjazd i chyba już takiej nie będzie, a kolejne dni mijają mi szybciej niż 100 metrów Boltowi na bieżni. Co prawda remont kuchni praktycznie zakończony, ale wolnego czasu wcale nie przybyło.  Wszystko przez to, a może raczej dzięki temu, że moi zawodnicy wakacje skończyli 10 sierpnia i właśnie wtedy rozpoczął się najgorętszy (nie mam tu na myśli wyjątkowo upalnego lata) okres w pracy trenera przygotowania motorycznego. Najbliższe kilka tygodni to czas wytężonego wysiłku, który ma przynieść pozytywny efekt w trakcie długiego sezonu. Okres przygotowawczy zatem czas zacząć!

Priorytetami dla mnie, zawodników, prezesów, trenerów są przede wszystkim: zapobieganie powstawania urazów koszykarzy, poprawa jakości ich sił oraz zbudowanie odpowiedniej dla tej dyscypliny wytrzymałości. W tym roku, oprócz drużyny ekstraklasowej, mam również przyjemność pracować z pierwszoligowym zespołem, czyli ACK UTH ROSA Radom. Bardzo się cieszę, że w naszym Klubie (całej organizacji ROSA) w tak dużym stopniu stawia się na rozwój młodzieży, a ja mogę uczestniczyć w tym procesie. Od dawna uważałem, że wielu zawodowym sportowcom brakuje wyszkolenia ogólnorozwojowego, bo zbyt szybko kierowani byli do wyspecjalizowanych dyscyplin. Tam rozwijali np. stricte koszykarskie umiejętności, a zapominano o podstawowych cechach motorycznych.

Jak już wspomniałem, pierwszoligowcy spotkali się po raz pierwszy dziesiątego sierpnia, a ekstraklasa dokładnie tydzień później. Testy medyczne, funkcjonalne, lekkie wprowadzenie w reżim treningowy i można zaczynać przykręcać śrubę. Rano siłownia, wieczorem hala, następny dzień tylko hala. Bazę treningową mamy wręcz wymarzoną, bo POP GYM jest na tyle duży i wyposażony, że swobodnie możemy realizować zaplanowany przeze mnie trening.  Co mogę powiedzieć po tych kilkunastu jednostkach treningowych…? Budują się dwa, bardzo ciekawe zespoły! Mamy wielu ambitnych dwudziestolatków i kilku świetnych, bardziej doświadczonych zawodników. Nikogo nie wymienię z imienia i nazwiska, bo wszyscy razem pracujemy na wspólny sukces.

Wyzwanie jest niemałe, bo ROSA Radom, oprócz Tauron Basket Ligi, występować będzie w FIBA Europe Cup. Wiąże się to z wyjazdami i meczami co 3 dni… Przygotowanie fizyczne i regeneracja odegrają więc kluczową rolę w takim systemie rozgrywek, oczywiście zakładając, że nikt z naszych nie dozna kontuzji.

Jako trener przygotowania motorycznego, obiecałem Prezesowi Saczywko jeszcze klika tygodni przed okresem przygotowawczym, że w tym sezonie ROSA to będzie zespół czwartej kwarty. Zawodnicy nie są pewnie zadowoleni czytając to teraz, bo wiedzą, co ich czeka na treningach, ale słowo dałem i zamierzam go dotrzymać!

Go ROSA! #biegiemnatrening

C.J. HarrisAnaliza składu ciała każdego z zawodników. Na zdjęciu nowy nabytek ROSA Radom, czyli C.J. Harris.

Overhead SquatKolejny etap to testy funkcjonalne. MCS 1, czyli Overhead Squat to proste narzędzie dające duże możliwości.

RO SA!Każdy trening rozpoczynamy okrzykiem: “RO – SA!”

stretchingRozciąganie po treningu to kluczowy czynnik w zapobieganiu kontuzji.

Core StrengthCore Strength “robimy” na każdym treningu w POP GYM Sport & Health Club.

ConditioningChwila relaksu po mocnym bieganiu na stadionie MOSiR.

Udostępnij wpis ...Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter

Published in koszykówka motywacja trening

2 komentarze

  1. Życzę powodzenia i dużo sukcesów!

    • Admin Admin

      dziękuję bardzo!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *