Skip to content →

okres przygotowawczy rozpoczęty

Lada dzień kończą się wakacje i sezon urlopowy. Ja w tym roku nie miałem okazji na jakiś dłuższy niż weekendowy wyjazd i chyba już takiej nie będzie, a kolejne dni mijają mi szybciej niż 100 metrów Boltowi na bieżni. Co prawda remont kuchni praktycznie zakończony, ale wolnego czasu wcale nie przybyło.  Wszystko przez to, a może raczej dzięki temu, że moi zawodnicy wakacje skończyli 10 sierpnia i właśnie wtedy rozpoczął się najgorętszy (nie mam tu na myśli wyjątkowo upalnego lata) okres w pracy trenera przygotowania motorycznego. Najbliższe kilka tygodni to czas wytężonego wysiłku, który ma przynieść pozytywny efekt w trakcie długiego sezonu. Okres przygotowawczy zatem czas zacząć!

Priorytetami dla mnie, zawodników, prezesów, trenerów są przede wszystkim: zapobieganie powstawania urazów koszykarzy, poprawa jakości ich sił oraz zbudowanie odpowiedniej dla tej dyscypliny wytrzymałości. W tym roku, oprócz drużyny ekstraklasowej, mam również przyjemność pracować z pierwszoligowym zespołem, czyli ACK UTH ROSA Radom. Bardzo się cieszę, że w naszym Klubie (całej organizacji ROSA) w tak dużym stopniu stawia się na rozwój młodzieży, a ja mogę uczestniczyć w tym procesie. Od dawna uważałem, że wielu zawodowym sportowcom brakuje wyszkolenia ogólnorozwojowego, bo zbyt szybko kierowani byli do wyspecjalizowanych dyscyplin. Tam rozwijali np. stricte koszykarskie umiejętności, a zapominano o podstawowych cechach motorycznych.

Jak już wspomniałem, pierwszoligowcy spotkali się po raz pierwszy dziesiątego sierpnia, a ekstraklasa dokładnie tydzień później. Testy medyczne, funkcjonalne, lekkie wprowadzenie w reżim treningowy i można zaczynać przykręcać śrubę. Rano siłownia, wieczorem hala, następny dzień tylko hala. Bazę treningową mamy wręcz wymarzoną, bo POP GYM jest na tyle duży i wyposażony, że swobodnie możemy realizować zaplanowany przeze mnie trening.  Co mogę powiedzieć po tych kilkunastu jednostkach treningowych…? Budują się dwa, bardzo ciekawe zespoły! Mamy wielu ambitnych dwudziestolatków i kilku świetnych, bardziej doświadczonych zawodników. Nikogo nie wymienię z imienia i nazwiska, bo wszyscy razem pracujemy na wspólny sukces.

Wyzwanie jest niemałe, bo ROSA Radom, oprócz Tauron Basket Ligi, występować będzie w FIBA Europe Cup. Wiąże się to z wyjazdami i meczami co 3 dni… Przygotowanie fizyczne i regeneracja odegrają więc kluczową rolę w takim systemie rozgrywek, oczywiście zakładając, że nikt z naszych nie dozna kontuzji.

Jako trener przygotowania motorycznego, obiecałem Prezesowi Saczywko jeszcze klika tygodni przed okresem przygotowawczym, że w tym sezonie ROSA to będzie zespół czwartej kwarty. Zawodnicy nie są pewnie zadowoleni czytając to teraz, bo wiedzą, co ich czeka na treningach, ale słowo dałem i zamierzam go dotrzymać!

Go ROSA! #biegiemnatrening

C.J. HarrisAnaliza składu ciała każdego z zawodników. Na zdjęciu nowy nabytek ROSA Radom, czyli C.J. Harris.

Overhead SquatKolejny etap to testy funkcjonalne. MCS 1, czyli Overhead Squat to proste narzędzie dające duże możliwości.

RO SA!Każdy trening rozpoczynamy okrzykiem: „RO – SA!”

stretchingRozciąganie po treningu to kluczowy czynnik w zapobieganiu kontuzji.

Core StrengthCore Strength „robimy” na każdym treningu w POP GYM Sport & Health Club.

ConditioningChwila relaksu po mocnym bieganiu na stadionie MOSiR.

Udostępnij wpis ...Email this to someoneShare on Facebook39Tweet about this on TwitterShare on Google+0

Published in koszykówka motywacja trening

2 komentarze

  1. Życzę powodzenia i dużo sukcesów!

    • Admin Admin

      dziękuję bardzo!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *